Przedszkole jest placówką otwartą, bezpieczną i przyjazną dla dzieci
oraz ich rodziców.
Przedszkole stwarza atmosferę akceptacji, bezpieczeństwa,
w którym dziecko chętnie bawi się, poznaje świat, nabywa umiejętności rozwijając swoją osobowość i aktywność.
Przedszkole rozbudza w dziecku ciekawość świata, spostrzegawczość i wrażliwość.
Przedszkole sprawia, że czuję się akceptowany, wyrosnę na otwartego i twórczego człowieka, nastawionego na osiąganie sukcesów w miarę swoich możliwości.
Przedszkole zapewnia każdemu dziecku podmiotowe i indywidualne traktowanie, bezpieczny, radosny i wszechstronny rozwój.
Przedszkole ma na uwadze indywidualny rozwój dziecka, respektuje jego potrzeby, prawa, wspiera w dążeniu do samodzielności.
Przedszkole umożliwia wyrównanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom, stwarza sposobność nauki języków obcych oraz rozwija talenty i zainteresowania.
Przedszkole to miejsce zabawy,
zdobywania nowych doświadczeń, pogłębiania wiedzy w atmosferze przyjaźni i akceptacji.
Przedszkole umożliwia rodzicom uczestnictwo w codziennym życiu placówki oraz wspomaga ich w roli wychowawczej.
MODEL ABSOLWENTA PRZEDSZKOLA
Moim zdaniem absolwent Miejskiego Przedszkola nr 7:
jest odpowiedzialny,jest przygotowany do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami,
jest twórczy, dociekliwy, kreatywny,
jest samodzielny, radzi sobie w rożnych sytuacjach problemowych,
dba o swoje zdrowie i innych,
jest sprawny fizycznie,
potrafi pracować w zespole,
osiąga w większości dobre wyniki w szkole,
nawiązuje poprawne kontakty z innymi ludźmi,
potrafi szanować siebie, jest wrażliwy na potrzeby innych,
ma ukształtowane poczucie własnej wartości,
ma poczucie humoru i pogodę ducha.
Praca wychowawczo – dydaktyczna w naszym przedszkolu planowana jest zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego.
W bieżącym roku szkolnym realizujemy następujące programy:
PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:
„SAMODZIELNE WSZECHSTRONNE SZCZĘŚLIWE”
Anna Pawłowska Niedbała, Agata Smoderek, Monika Chludzińska, Marta Pietrzak
Programy wspomagające
1. Program preorientacji zawodowej
2. Program przygotowania dzieci w wieku przedszkolnym do posługiwania się językiem angielskim ENGLISH PLAY BOX Dorota Sikora – Banasik, Ewelina Wilkos 3. „Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci/Bilingual Future”. Program wychowania przedszkolnego „Skok do przyszłości” K. Dąbek, M. Matczak.